BELASTINGAANGIFTE 2024 en Toeslagencheck

Indien van toepassing neem ik de toeslagencheck direkt mee (check - pas aan! - en door🙂). Voor de meeste clienten werk ik met een Digid-machtigingscode. Deze kunnen we heel makkelijk aanvragen. Ik kan u ook begeleiden bij het indienen van een aangifte met uw eigen DIGID.  

TARIEVEN BELASTINGAANGIFTE 

Aangifte IB/PH 2024 ECHTPAAR, standaard: € 100. Vermelding Kerngegevens uit Aangifte op factuur, per e-mail.

Aangifte IB/PH 2024 ALLEENSTAANDE, standaard: € 60. Vermelding Kerngeg. uit Aangifte  op factuur, per e-mail.

Aanvragen Factuur met de Kerngegevens op papier: gratis.                                   

Afdruk van de Aangifte op papier NIET INBEGREPEN in standaardtarief.

Aanvraag Afdruk van de ingediende Aangifte 2024 op papier : € 25.

Opsturen stukken per post: Frankeerkosten + € 5 administratiekosten.

Extra niet-standaardwerkzaamheden: € 70 per uur.

Aanmelding voor 7 maart 2025: € 10 korting op de factuur!

Voor bijzondere gebeurtenissen zoals bijv. de aan- of verkoop van een huis in 2024 breng ik de extra bestede tijd in rekening. Na goedkeuring in overleg vooraf.          

Giften en aftrekbare zorgkosten.

Giften aan 5 goede doelen zijn in begrepen in het standaardtarief. Voor ieder goed doel extra breng ik € 5 extra in rekening. Noteert u zelf alstublieft het totaal bedrag van de gift in 2024 per goed doel. 

Zorgkosten, waaronder reiskosten naar medische afspraken, zijn alleen aftrekbaar voor zover ze niet door de verzekeraar worden vergoed en ook niet onder het Eigen Risico vallen (bijv. tandarts). 

TOESLAGEN CHECK

Voor de toeslagen controleer ik zonder kosten of het toetsingsinkomen juist is geschat. Zo nodig doe ik een aanpassing voor u in Mijn Toeslagen. Berekeningen van de Belastingdienst zijn meestal in lijn met wat we verwachten, en daarom doe ik niet meer zelf uitgebreid aan proefberekeningen.  

U kunt alles over uw Toeslagen ook zelf met uw DIGID raadplegen. Desgewenst kan ik u hierbij eenmalig gratis ondersteunen (met een telefonische afspraak bijv.)            

Benodigde stukken en informatie:

  • jaaropgaves loon/pensioen/uitkeringsinstanties, stand van de bankrekeningen per 1 januari 2024, hypotheekoverzichten, e.d.
  • in geval van uitgaven voor hoge zorgkosten waarvoor geen Eigen Risico/Bijdrage : facturen van de uitgaven en opgave van de vervoerskosten of van het aantal gereden km-ers naar medische afspraken
  • in geval van aftrekbare giften aan goede doelen of de kerk (alleen als giften > 1% van het inkomen en > € 60): lijst van betalingen en goede doelen (contante giften tellen niet mee).
  • lijstje met verdere gegevens, bijv. partner-alimentatie, co-ouderschap, e.d.

 Termijn voor indienen aangifte: tussen 1 maart en 1 mei 2025 (behoudens uitstel).

Levert u de stukken zo tijdig mogelijk in! Behandeltermijn ongeveer 4 weken. Als u de stukken begin maart inlevert, kan ik de aangifte meestal voor 1 april verzenden.  Dan krijgt u voor 1 juli al bericht terug van de Belastingdienst.  

U kunt de stukken bij mij in de bus gooien, opsturen of desgewenst een persoonlijke afspraak maken om de stukken af te geven en/of te bespreken.

Nieuwe klanten verzoek ik vooraf contact met mij op te nemen, telefonisch of via de e-mail.

RECHTUITGELEGD

Mr. Marjolijn de Vries

Dorpsstraat 15

2761 AB Zevenhuizen 

E-mail: info@rechtuitgelegd.nl                

Telefoon: 0180-634383 tussen 9 - 18u. (Geen mobiel/geen SMS/geen Whatsapp.)

Best bereikbaar: dinsdag t/m vrijdag 9 - 19u. Bij geen gehoor boodschap inspreken.

 

 

 

 

Rechtuitgelegd  •  Dorpsstraat 15  •  2761 AB  Zevenhuizen ZH
Mr. Marjolijn de Vries • T 0180 - 63 43 83 • info@rechtuitgelegd.nl • KvK Rotterdam 63498944 • disclaimer
 

© 2015 Rechtuitgelegd | Realisatie: Graficin